Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Επιστολή παραίτησης της Νικολέττας Βλαβιανού από τους Ενωμένους Ηθοποιούς.




Η Νικολέττα Βλαβιανού παραιτήθηκε στις 19/12/13 από Αντιπρόεδρος Α’ του Σωματίου Ελλήνων Ηθοποιών, διαχωρίζοντας την θέση της από τους Ενωμένους Ηθοποιούς αλλά διατηρώντας την θέση της στο διοικητικό συμβούλιο ως ανεξάρτητη. Στην παρακάτω επιστολή η οποία κατατέθηκε στο διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΗ εξηγεί τους λόγους της παραίτησης της. 

Λοιπόν,  ως Πρόεδρος του Ο.Ε.Θ., με λύπη μου παρακολούθησα, αν και ήμουν μακριά διότι ενημερωνόμουν συνεχώς από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Ε.Θ., την επίθεση την οποία δεχθήκαμε χωρίς καν να ζητηθούν, 1ον ενημέρωση και 2ον τυχόν εξηγήσεις επί της ομoφώνου αποφάσεώς μας, η οποία, σημειωτέον, ήταν αναρτημένη στην σελίδα του Σωματείου επί 1 μήνα. Η επίθεση αυτή αν και στρεφόταν κατά του προσώπου μου, σημειώνω ότι ήμουν αυτήκοος μάρτυρας, διότι έτυχε να είμαι στο τηλέφωνο, του Αντιπρόεδρου Β’ του ΣΕΗ και αναπληρωματικού μέλους του Ο.Ε.Θ., που συμμετέχει στις συνεδριάσεις του Ο.Ε.Θ., Δημήτρη Φραγκιόγλου, να τοποθετείται ως εξής: « οι Ενωμένοι Ηθοποιοί διαχωρίζουν την θέση τους από την Νικολέττα Βλαβιανού στο τρέχον θέμα του Ο.Ε.Θ., έχοντας την σύμφωνη γνώμη της Προέδρου του ΣΕΗ, Υρώς Μανέ.» Ενημερώνω 1ον ότι αυτή η πρόταση ουδέποτε ελέχθη από συλλογικό όργανο των Ενωμένων Ηθοποιών κατά την πληροφόρηση που έχω και άρα ,προφανώς, αντανακλά την προσωπική τους θέση απέναντί μου. 2ον την θεωρώ άκρως προσωπική επίθεση διότι δεν αναφέρθηκε στο άτομό μου με τον θεσμικό μου τίτλο, δηλαδή ως Πρόεδρο του Ο.Ε.Θ. αλλά ως φυσικό πρόσωπο. Η επίθεση αυτή θα ήταν ανεκτή εάν δεν είχε επίπτωση σε όλο το συμβούλιο του Ο.Ε.Θ., διότι έφερε αναστάτωση και στα μέλη και στις πολιτικές πλευρές που αντιπροσωπεύουν, διαμορφώνοντας μέχρι και την διάθεση ομαδικής παραίτησης των μελών του συμβουλίου. Η υποχρέωση και μόνο υλοποίησης της απόφασής μας απέναντι στους εταιρικούς θιάσους που θα συμμετάσχουν στο Φεστιβάλ, μας συγκράτησε. Οι εξηγήσεις περαιτέρω έχουν δοθεί από τον Γενικό Γραμματέα του Ο.Ε.Θ., Φώτη Αρμένη, ο οποίος σας επισήμανε ότι ο Ο.Ε.Θ. αποτελεί ανεξάρτητο όργανο με δικό του εσωτερικό κανονισμό, υπό την ομπρέλα του ΣΕΗ, ακριβώς με το ίδιο καθεστώς που υπάρχει στο ΤΑΣΕΗ. Για οτιδήποτε στο εγγύς μέλλον μπορείτε να  απευθύνεστε καταρχάς προς ενημέρωση στον Ο.Ε.Θ., τα γραφεία του οποίου, σας θυμίζω, βρίσκονται Κάνιγγος 33, στο 2ο όροφο. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Ε.Θ. για την ψυχραιμία, την σύνεση και την σταθερότητα  που επέδειξαν και επιδεικνύουν  για την υλοποίηση της αποφάσεως μας.

Ως Αντιπρόεδρος Α’, επιθυμώ να μην μετέχω πλέον στην διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών ως Αντιπρόεδρος Α’ κυρίως υπεύθυνη για τον Τομέα Θεάτρου, διότι εκτός των διαφόρων αντιρρήσεων μου όσο αναφορά την αποτελεσματικότητα της διοίκησης του ΣΕΗ αλλά κυρίως όσο αναφορά τον τρόπο διαπραγμάτευσης της συλλογικής μας σύμβασης με την ΠΕΕΘ, επισημαίνω ότι ουδέποτε μου παραχωρήθηκε το «προνόμιο» να συμμετέχω στις διαπραγματεύσεις υπογραφής της συλλογικής σύμβασης, ούτε με την ΠΕΕΘ, ούτε με το Εθνικό Θέατρο, παρά το ότι ήμουν υπεύθυνη στον Τομέα Θεάτρου. Επιπλέον, παρά την έντονη διάθεση και επιμονή μου στην άσκηση των καθηκόντων μου, όπως αυτά απορρέουν από το καταστατικό του ΣΕΗ, ουδέποτε μου εδόθηκε «χώρος δράσης». Μεταξύ πολλών συμβάντων θα υπενθυμίσω τα εξής, 1ον έμεινε στα αζήτητα η εργασία που κάναμε ως τομέας θεάτρου σε σχέση με τα ΔΗΠΕΘΕ κι όταν μετά από 9 μήνες μου ζητήθηκε να παρευρεθώ σε διοικητικό συμβούλιο με θέμα τα ΔΗΠΕΘΕ, η Πρόεδρος αγνόησε την αίτηση μου να πραγματοποιηθεί ημέρα Δευτέρα λόγω επαγγελματικών μου υποχρεώσεων εκτός Αθηνών. 2ον υπενθυμίζω σε όσους παρευρίσκοντο στο γεγονός, την έντονη δυσαρέσκεια και επίπληξη που δέχθηκα από την Πρόεδρο, όταν ήλεγξα ως όφειλα τον αριθμό συμβολαίων που είχε συνάψει το Εθνικό Θέατρο με τα μέλη μας. Με λίγα λόγια δεν θεωρώ ότι μου δόθηκε ευκαιρία να ασκήσω τα καθήκοντά μου ως Αντιπρόεδρος Α’ και επειδή δεν έχω μανία συλλογής τίτλων αλλά ούτε και θεωρώ τον εαυτό μου άξιο «επανειλημμένων προσβολών», παραιτούμαι από Αντιπρόεδρος Α΄ αλλά διατηρώ την θέση μου στο διοικητικό συμβούλιο ως Νικολέττα Βλαβιανού, επάγγελμα ηθοποιός, εγγεγραμμένη 04/02/1986 και με αριθμό μητρώου 602.

Τα καταθέτω κιόλας αυτό.

Νικολέττα Βλαβιανού


Δεν υπάρχουν σχόλια: